duminică, 23 noiembrie 2014

FILM: "Calea Dunării" (Sabin Dorohoi). "Way of the Danube" (VIDEO)

filmul Calea Dunarii regia Sabin Dorohoi VIDEO 12 noiembrie 2014 Way of the Danube YOUTUBE 12.11.2014 scurtmetraj regizor Sabin Dorohoi actorii din videoclipul Voltaj De la capat official video HIT Calin Goia campanie umanitara pentru copiii cu parinti plecati afara la munca in strainatate scurtmetraj film romanesc 2013 2014 premii internationale
Way of the Danube / Calea Dunarii (foto: Facebook)

Scurtmetraj Calea Dunarii / Way of the Danube Shortfilm



Written & Directed by Sabin Dorohoi
CAST
Ionut Razvan Schinteie
Grandpa: Constantin Dinulescu
Ana Serena Stanciu
Teacher: Ileana Caprariu
Mother (photo): Sorina Apetrei
Father (photo): Valentin Apetrei
Baby (photo): Beniamin Apetrei

Produced by Sabin Dorohoi
Associate Producer: Alex Traila
Cinematography: Lulu De Hillerin
Editing: Razvan Dimitriu
Casting Director: Constantin Bocsan
Script & Story adviser: Octavian Segãrceanu
de la Sabin Dorohoi (YouTube), 12.11.2014

“Filmul “Calea Dunarii” vorbeste despre o realitate sociala de mare actualitate in Romania: unele informatii din mass media ne spun ca aproape 50.000 de copii din Romania au cel putin un parinte plecat la munca in strainatate. Dar deseori se intampla sa fie plecaţi chiar ambii parinti. Fiind foarte impresionat de tragediile unor copii care s-au sinucis chiar de dorul parintilor, am decis sa abordez subiectul intr-o maniera usor stilizata, supra-realista, pentru a evita secventele dure, mentinand aura de fantastic, specific a unui film de fictiune chiar daca e vorba de un subiect inspirat dintr-o realitate actuala. E foarte dificil sa vorbesti despre o tema paradoxala: pentru copii, plecarea parintilor e foarte dificila dar si pentru parinti e o nevoie acuta de bani! Societatea noastra, insa, se va construi în viitor pe umerii acestor copii care vor deveni adulti si vor avea la randul lor copii! Ce se va întâmpla atunci? Si mai ales, CE putem face ACUM?”
Sabin Dorohoi – regizor / producator
Sursa: delacapat.ro, un proiect VOLTAJ

"Calea Dunării" este cel de-al 12-lea scurtmetraj regizat de Sabin Dorohoi și al treilea după absolvirea facultății de film. Scurtmetrajul "Calea Dunării" a câștigat, la începutul lunii noiembrie în anul 2013, și premiul "Young Audience Award" la competiția oficială a Festivalului Cinemed — Festival de Film Mediterraneen — de la Montpellier (Coasta de Azur) din Franța.
Sursa: AGERPRES - INTERVIU Sabin Dorohoi (regizor): Cred în perseverență; norocul e ceva incontrolabil, poate veni, sau nu

Voltaj - De la capat (Official Video)



Voltaj – De la capat
Muzica si versuri: Voltaj & Deepside Deejays
Producator: Voltz Media / Cat Music
Producator muzical: Metropolitan Records
Videoclipul contine imagini din filmul “Calea Dunarii” (regia: Sabin Dorohoi)

Regia si montajul videoclipului: Dan Petcan, imaginea: Bogdan Filip
Casa de productie: Zebra Film

COPIII SUNT LUMEA DE MAINE.
Daca vrei sa ajuti: www.delacapat.ro

de la VOLTAJ (YouTube), 4 noiembrie 2014

UPDATE 08.03.2015. Voltaj va reprezenta România la Eurovision Song Contest 2015 (anunţul câştigătorilor)



Trupa Voltaj va reprezenta România la Eurovision Song Contest 2015. Felicitări! Hai România!
Toate piesele sunt online pe canalul TVR de YouTube.
by TVR (YouTube), 8 mar. 2015

Image Courtesy of Way of the Danube / Calea Dunarii - www.facebook.com/CaleaDunarii

4 comentarii:

  1. Wow, fara cuvinte! E greu dupa ce privesti aceste 12 minute sa nu ramai impresionat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Filmul lui Sabin Dorohoi, "Calea Dunarii", este impresionant intr-adevar.

      Ștergere
  2. Povestea scurtmetrajului este tulburătoare. Din păcate sunt zeci de copii, ca să nu zic sute, care trăiesc şi simt până în măduva oaselor această dramă, obligaţi fiind de situaţie, să crească departe de părinţii lor.
    Eu nu ştiu şi nici nu pot înţelege de ce unii părinţi consideră că, copiilor lor, le este mai bine dacă sunt lăsaţi în grija rudelor. Să fie oare asta o dovadă că pentru om, banul şi bunăstrarea sunt mai importante decât sentimentele? Sentimentele propriilor lor copii?
    Nu-i judec pe aceşti părinţi, n-am eu acest drept. Dar, deseori fac o paralelă între astfel de familii şi familia mea şi mă consider o fericită! Noi am fost trei fraţi şi-am fost crescuţi de foarte mici, doar de mama mea. N-am avut o viaţă roz, n-am avut o droaie de jucării sau tone de dulciuri, îmbrăcăminte şi încălţăminte, dar am avut destule, atât cât ne-a trebuit, (n-am primit ajutoare de la nimeni, nici n-am fi acceptat. am trăit discret, nu ne-a ştiut nimeni casa) şi n-am dus lipsă de nimic şi-am avut ceea ce-i mai important, iubirea mamei. Mama ne-a fost şi mamă şi tată şi dascăl şi cel mai bun prieten. Mama a fost prezentă în fiecare clipă lângă noi şi-i sunt recunoscătoare pentru asta.
    De la mama am învăţat că munca înnobilează omul, să preţuim viaţa căci doar una avem, să fim cumpătaţi, mulţumiţi de fiecare lucru şi recunoscători pentru tot.
    Pe mine mă întristează foarte tare copiii trişti, nefericiţi, cu toate că nu duc lipsă de nimic material, dar lipsa părinţilor în momentele de bucurie sau tristeţe îi distruge sufleteşte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt aproximativ 50.000 de copii in aceasta situatie. Poate va fi mai bine in viitorul apropiat si parintii nu vor mai fi nevoiti sa plece ca sa munceasca in strainatate.

      Ștergere