joi, 25 septembrie 2014

Maria Tănase, 101 de ani de la naştere

Maria Tanase melodii vechi folclor romanesc pasarea maiastra data nasterii Lume lume Marioara de la Gorj Mi-am pus busuioc in par Cine iubeste si lasa Habar n-ai tu romante cantece vechi interviu radio arhiva TVR youtube televiziune filmari vechi
Maria Tănase în costum popular

Astăzi se împlinesc 101 de ani de la naşterea Mariei Tănase, supranumită "Pasărea măiastră", "Edith Piaf a României" și "Regina cântecului românesc".

Maria Tănase - "Lume, lume"


Romanian singer Maria Tănase with "Lume, lume" ("World, world").
de la lhasacelestina (YouTube)

Maria Tănase - "Mărioară de la Gorj"


Imagini din emisiunea "Arhive folclorice - Cine ma aude cantand", realizata de Elise Stan in 1993. Maria Tanase interpreteaza melodia "Marioara de la Gorj".
de la arhiva TVR (YouTube)

Maria Tănase - "Mi-am pus busuioc în păr"


La 100 de ani de la nasterea Mariei Tanase, Arhiva TVR va prezinta imagini unicat care au fost difuzate pentru prima data de Televiziunea Romana in 1993 in emisiunea "Arhive folclorice" realizata de Elise Stan.
Melodia pe care o canta Maria Tanase impreuna cu cu naistul Fanica Luca si cu orchestra condusa de Grigoras Dinicu se numeste "Mi-am pus busuioc in par".
Inregistrarea a fost facuta in 14 mai 1939 la New York in cadrul evenimentelor desfasurate cu prilejul Expozitiei Universale.
de la arhiva TVR (YouTube), 24 sept. 2013

Maria Tănase - "La Malédiction d'amour"/ "Cine iubeşte şi lasă"


Track from the album "Malédiction d'Amour" by Maria Tanase.
by ORIENTE Musik (YouTube)

Maria Tănase - "Până când nu te iubeam"


de la electrecordromania (YouTube)

Sursa foto: Wikipedia/ Maria Tănase în port tradițional de Romanați

12 comentarii:

  1. Un mare nume al muzicii polpulare românești! Când o asculți te gândești cu drag la înțelepciunea populară, la maeștri ai instrumentelor, la lăutari, tradiții, ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, melodiile populare cantate de Maria Tanase sunt reprezentative pentru muzica romaneasca.

      Ștergere
  2. Mulțumim pentru aducerea aminte a nestematelor Mariei Tănase !...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare bine ca ti-au placut cantecele vechi ale Mariei Tanase postate de mine azi!

      Ștergere
  3. e atat de romanca, sufletul ei a ars pentru romanii ei si pentru tara ei, de asta muzica ei topeste inimi...
    sa fim fericiti ca a existat! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitări, Cristi, pentru omagiu pe care l-ai adus Reginei muzicii populare româneşti, Maria Tănase! O femeie foarte frumoasă şi-o voce exepţională, care va trăi veşnic în inimile românilor, prin muzica ei. Am crescut cu muzica ei. Era, cântăreaţa favorită al mamei mele şi fiecare cântec îl ascultam cu aceeaşi emoţie şi interes de pacă atunci l-am fi ascultat prima dată.
    În timp ce ascultam, "Cine iubeşte şi lasă", cântată în limba franceză, mă gândeam că doinele de jale, muzica populară românească, în nicio altă limbă nu sună mai bine, decât româneşte. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. ce femeie frumoasa! o frumusete deosebita, venita din interior. Si ce voce superba! Maria Tanase este UNICA! multumesc pentru frumoasa aducere aminte!

    RăspundețiȘtergere
  6. Îmi place mult. Mai am discurile din vinilin! :)

    RăspundețiȘtergere