vineri, 31 ianuarie 2014

VIDEO: Marin Moraru împlineşte astăzi 77 de ani! Aniversarea zilei

Marin Moraru zi de nastere La multi ani 77 interviu blog video amuzante haioase oficial fotografie poze televiziune TVR vimeo aniversare Radu Beligan Caldura mare Caragiale youtube Actorul si salbaticii teatru filme romanesti mari actori romani regizori Toma Caragiu
Marin Moraru şi Radu Beligan în "Egoistul" (Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” Bucureşti)

Marin Moraru, marele actor român de teatru şi film, îşi aniversează astăzi ziua de naştere, împlineşte 77 de ani.
La mulţi ani, Maestre!

Marin Moraru la 77 de ani (video)



Marin Moraru la 77 de ani / video: Simion Buia // www.actoriisifotograful.ro from Academia de Fotografie on Vimeo.

Marin Moraru şi Radu Beligan - "Căldură mare" (I.L. Caragiale)



"Actorul şi sălbaticii" (1975)



77 de lucruri pe care le-a învăţat Marin Moraru până la 77 de ani

1. Cea mai frumoasă frumuseţe este meseria pe care mi-am ales-o şi căreia m-am dăruit vreme de 50 de ani.
2. Când eram copil râdeam cu poftă în fiecare zi, însă acum nu mai râd atât de des pe cât s-ar putea crede, pentru că lumea asta mă întristează.
3. Nu e nimic mai frumos pe lumea asta decât copilăria, dar îţi dai seama de asta abia când ajungi la o anumită vârstă.
4. Trebuie să învăţăm ce ne aduce binele. Să înveţi, de exemplu, cum să omori fără a fi prins, este oribil. (…) De ce să nu învăţăm cum să mirosim o floare? De ce să nu vorbim despre asta?
5. Când sunt pe scenă nu am timp să văd publicul sau să mă gândesc la el. Mi-l închipui ca pe o gaură neagră, în care ştiu că există o fiinţă, cu multe capete, cu mulţi ochi, multe urechi şi guri căscate.
6. Nu cred nici în ruptul capului în existenţa conflictului dintre generaţii şi nici nu-i înţeleg rostul. Adică, ce conflict să fie între mine şi Beligan? Pentru ce? Ca să-i iau eu rolurile? Ca să joc ce joacă Beligan? Păi, ca să joc ce joacă Beligan trebuie să învăţ să ţin mâna în buzunar ca el. Nici asta nu ştiu.
7. Prim-miniştrii şi guvernele vin şi pleacă. Iau cu ei bogăţiile acestui pământ fără să-i tragă cineva la răspundere. Nu există răspundere ministerială. Dăm perle pe sticle colorate.
8. Pentru mine, culmea mizeriei este mizeria spirituală.
9. De ce vin oamenii la teatru? Pentru că suntem injectaţi în genă cu această curiozitate de a afla despre alţii.
10. Măsura ţine în primul rând de bun-simţ, iar bunul-simţ dă măsura talentului.
Articol integral pe ZiarulMetropolis.ro.

Sursa foto: Cotidianul

8 comentarii:

  1. Multi ani maestrului MARIN MORARU.Un actor care a vrajit nu numai scena ci si pelicula.
    Si alti maestri ai scenei din Romania interbelica pe:
    http://deieri-deazi.blogspot.ro/search/label/Artisti%20aproape%20uitati

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De acord! Marin Moraru este unul dintre cei mai importanti actori romani din toate timpurile.

      Ștergere
  2. Un alt actor care mi-a bucurat copilaria alaturi de multi altii. Un alt om facut pentru teatru !

    RăspundețiȘtergere
  3. Fie binecuvântat, Maestrul Marin Moraru, numai cu sănătate şi fericire, mulţi mulţi ani de acum înainte! Un om integru şi-un actor de mare excepţie care ne-a bucurat şi încântat sufletele cu rolurile pe care le-a jucat de-a lungul vieţii. Are o carieră impresionantă! Mi-e tare drag, Marin Moraru.
    Acum după ce i-am auzit confesiunea, îmi doresc un singur lucru, ca peste zeci de ani, când voi avea şi eu 77 de ani, dacă Dumnezeu va îngădui să ajung la această vârstă, să pot spune şi eu ca dânsul, "... nu-mi pare rău de nimic din ce-am făcut şi la 77 de ani, mă simt mulţumit, foarte mulţumit şi împăcat", -doar un om integru şi cu un suflet mare poate spune asta.
    Ai făcut o selecţie de gală, Cristi. Te felicit din toată inima mea, pentru articol! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. La Multi Ani lui Marinus Moraru! :)
    Multumim Cristi ca ne-a adus aminte!
    Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere