miercuri, 15 ianuarie 2014

Melodii pe versuri de Mihai Eminescu. 164 de ani de la naşterea marelui poet

Mihai Eminescu versuri poezie O ramai muzica melodii YOUTUBE Nicu Alifantis Tudor Gheorghe Mondial Atat de frageda Doina Ion Aldea Teodorovici Grigore Vieru 164 ani de la nastere
Mihai Eminescu, născut Mihail Eminovici  (n. 15 ianuarie 1850, Botoșani - d. 15 iunie 1889, București)

Astăzi se împlinesc 164 de ani de la naşterea celui mai mare poet român, Mihai Eminescu.

O, rămâi...

"O, rămâi, rămâi la mine -
Te iubesc atât de mult!
Ale tale doruri toate
Numai eu știu să le-ascult;

În al umbrei întuneric
Te asamăn unui prinț,
Ce se uit-adânc în ape
Cu ochi negri și cuminți;

Și prin vuietul de valuri,
Prin mișcarea naltei ierbi,
Eu te fac s-auzi în taină
Mersul cârdului de cerbi

Eu te văd răpit de farmec
Cum îngâni cu glas domol,
În a apei strălucire
Întinzând piciorul gol

Și privind în luna plină
La văpaia de pe lacuri,
Anii tăi se par ca clipe,
Clipe dulci se par ca veacuri."

Astfel zise lin pădurea,
Bolți asupră-mi clătinând -
Șuieram l-a ei chemare
Ș-am ieșit în câmp râzând.

Astăzi chiar de m-aș întoarce
A-nțelege n-o mai pot...
Unde ești, copilărie,
Cu pădurea ta cu tot?

Poesii (1884), de Mihai Eminescu

Am selectat de pe YouTube câteva melodii compuse pe versuri de Mihai Eminescu şi interpretate de Nicu Alifantis, Tudor Gheorghe şi formaţia Mondial.

Nicu Alifantis - Kamadeva ("Mozaic", 2013)



Nicu Alifantis - O, rămâi



Mondial - Atât de fragedă



Tudor Gheorghe - Sara pe deal



Doina şi Ion Aldea Teodorovici i-au adus acest omagiu frumos şi sensibil genialului Mihai Eminescu, versurile fiind scrise de marele poet Grigore Vieru.

Doina şi Ion Aldea Teodorovici - EMINESCU



Sursa imaginii: ZIUA VECHE - Eminescu, un luptător pentru drepturile românilor de pretutindeni

4 comentarii:

  1. Bună Cristi!
    Felicitări pentru postare!
    Îmi plac mult poeziile lui!
    Zi frumoasă precum o poezie să ai!

    RăspundețiȘtergere
  2. "Eminescu-i relatarea dorului de absolut..." :)
    Faina postare!
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere