vineri, 20 decembrie 2013

Operele lui Childe Hassam (22). Şcoala americană de pictură

Frederick Childe Hassam (n. 17 octombrie, 1859, Boston, Massachusetts - d. 27 august, 1935, East Hampton, New York) a fost un celebru pictor impresionist american, ilustrator şi litograf. A realizat peste 3000 de opere şi a fost unul din fondatorii grupului The Ten (Ten American Painters) format din pictori impresionişti americani la începutul secolului douăzeci.
Cele mai faimoase opere ale lui Childe Hassam sunt picturile cu drapele realizate în timpul Primului Război Mondial.

Fifth Avenue in Winter 1



Paris Street Scene 2



Evelyn Benedict At The Isles Of Shoals



Gloucester Harbor 2



Woodland Pond



Broadstairs Cottage



Cos Cob



Sailing On Calm Seas, Gloucester Harbor



Sunday on Fifth Avenue (also known as Fifth Avenue, Church Parade)



Sailing Ship Locked in Ice 1



Street - Auvers Sur L'Oise



The Chase House (Cortissoz - Clayton 309)



Roses



Easthampton Elms In May



East Headland Pool



Haystacks



Courtesy of frederickhassam.org / CC BY-NC-ND 3.0

8 comentarii:

  1. Din nou ai făcut o selecţie încântătoare, Cristi, din impresionanta colecţie de picturi a artistului Childe Hassam. Absolut toate îmi plac. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare bine ca ti-au placut picturile de astazi! :)

      Ștergere
    2. Trebuie să-ţi mărturisesc ceva, Cristi. M-a împresionat foarte tare lucrarea, The Chase House (Cortissoz - Clayton 309). Iniţial am crezut că este o gravură ( artistul fiind şi-un mare gravor) sau un desen în creion şi cum mi-a plăcut foarte mult, nu aveam linişte, aşa că am căutat informaţii despre această lucrare şi am rămas uluită când am aflat că este pictură în ulei pe pânză. Extrem de bine realizată. Abia aştept să văd următoare selecţie cu operele artistului Childe Hassam.
      Un week-end minunat îţi doresc, Cristi! :)

      Ștergere
    3. Interesant! Week-end placut!

      Ștergere
  2. Cred că o să devin expert în pictură cu tine şi cu Ştefania! Frumoase alegeri!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie mi-a placut foarte mult Chase House!
    Excelenta selectie!
    Multumim Cristi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare bine ca ti-au placut operele celebrului pictor american Childe Hassam!

      Ștergere