duminică, 1 septembrie 2013

ISPRAVA TOAMNEI (poezie de Ion Minulescu)



Isprava toamnei

Toamna, fată deocheată -
Biata fată!...
Deocheată, dar frumoasă
Şi cochetă,
Mi-a intrat odată-n casă,
Indiscretă,
Să mă-ntrebe ce mai fac...
Ce problemă viitoare
Mă mai doare...
Ce ţigări de foi mă otrăvesc
Când vorbesc...
Şi ce fel de coniac
Beau când tac...

Şi de-atunci -
Nu vreau să spun de când -
Am rămas cu toamna-n trup şi gând!...
Şi de-atunci, în fiecare an,
Toamna, fată bună, vine să mă vadă -
Vine ca o oră fixă pe cadran
Şi solemnă ca o stea cu coadă...
Şi, cum ştie că eu nu fac decât bine,
Toamna stă trei luni întregi la mine,
Cum ar sta la ea acasă...
Până ce-ntr-o bună zi mă lasă
Şi se duce de s-ascunde...
Unde?...
Dracul ştie unde!...
Numai că, după ce pleacă,
Odăiţa-mi pare mai săracă...
Poate fiindcă toamna-mi fură
De la gură
Tot ce-n nouă luni adun -
Cu răbdare şi tutun -
Tot ce cred că-i mai de seamă
Pentru clopoţelul meu de-alarmă!...
Toamna, fată indiscretă
Şi cochetă,
Se agită ca un ascuţiş de sapă
Pe biroul plin de praf şi prin sertare
Şi-mi distruge fără milă
Operele literare,
Rupând filă după filă,
De mă lasă gol... goluţ...
Ca o ciutură-ntr-un puţ,
Fără niciun pic de apă!...

Dar norocul meu că-n acest an
Timpul merge după alt meridian...
Şi că versurile acestea au fost scrise
Nu la mine-acasă -
Cum scriu eu de obicei, pe masă -
Ci pe iarba verde,
Undeva, la ţară,
Unde calendarul scrie că-i tot vară
Şi-unde toamna încă nu sosise!...

versuri de ION MINULESCU

Foto (C): Alex Mazilu

16 comentarii:

  1. :( Mi-o placea Minulescu, dar nu-mi place ca deja vine toamna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deocamdata e vreme frumoasa, peste doua saptamani cred ca se instaleaza toamna ca lumea. :)

      Ștergere
  2. Curând, toamna o să ne arate cu adevărat isprăvile ei.
    E tare frumoasă poezia pe care ai ales-o, Cristi.
    O zi minunată îţi doresc şi-o toamnă îmbelşugată şi numai bucurii! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ah, ce placut este sa iti aduci aminte cate o poezie fermecatoare, zisa asa de sagalnic de un poet adevarat...Sa fie blanda cu noi toamna aceasta e tot ce ne dorim, nu?

    RăspundețiȘtergere
  4. e unul dintre preferatii mei :)ispraviile ei de abia acum incep ...o toamna frumoasa iti doresc Cristi!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumoasă poezie Cristi şi potrivită momentului, însă eu îl prefer pe Minulescu ca prozator

    RăspundețiȘtergere
  6. Mangaietor, sugestiv si usor hazliu tonul poeziei lui Minulescu !Sa ne fie blanda si lunga toamna cu roade ! Naica

    RăspundețiȘtergere