duminică, 3 martie 2013

Ion Pribeagu - Sunt un păcătos, Părinte!



Sunt un păcătos, Părinte!

La părintele Vintilă
Vine-Arvinte, cam sfios
Şi îi spune: - Fie-ţi milă
De un suflet păcătos

Chiar în Săptămâna Mare
Când tot omul e smerit
Şi posteşte cu ardoare
Uite, am păcătuit!

- Ai furat? întreabă popa
- Nu Prea Sfinte! Fără vrere
M-am dat diavolului, hopa
C-o grădină de muiere!

- Vai de mine, vai de mine...
Greu păcat ai săvârşit...
Însă dacă-mi spui cu cine,
Poate fi-vei mântuit.

- Nu pot! a răspuns Arvinte,
Să-mi fac chinul şi mai greu,
Nu pot să divulg, Părinte,
Că mă bate Dumnezeu!

... Era-naltă şi frumoasă,
Părul blond şi ochii de jar,
Gura dulce, voluptoasă,
Dinţii de mărgăritar...

- Nu cumva ai fost cu Tanţi
Din Smârdan, de peste drum?
- Nu pot s-o divulg, că Domnul
Mă trăzneşte chiar acum!

Şi-avea flori la cingătoare
Trup de crin îmbobocit,
Mijlocul de fată mare,
Numai bună de iubit...

- Poate-ai fost cu Miţa Creaţa,
Cea uşoară ca un fulg
Din Buzeşti? - Cere-mi şi viaţa
Însă nu pot s-o divulg!...

Durdulie, -mbujorată,
Numai cântec, numai joc,
Când te-a strâns în braţe-o dată,
Ai simţit în vine foc!

- Măi Arvinte-ai fost cu Leana
Care şade pe Neptun?
- Sfinte, geaba-mi zgândări rana,
Fiindcă tot nu pot să spun...

O cocoană tăinuită,
Fruct în dragoste scăldat,
Toată plină de ispite,
Toată plină de păcat...

- Bine, du-te, meditează
Şi vii mâine mai dispus,
Domnul să te aibă-n pază!
- Sărut dreapta! Şi s-a dus.

Ajungând în colţ, ca vântul
S-a-ntâlnit cu Calistrat,
Care l-a-ntrebat: - Prea Sfântul
De păcat te-a dezlegat?

- Încă nu! răspunse-Arvinte
Foarte vesel şi vioi,
Dar aflai de la Părinte
Încă trei adrese noi!

poezie satirică de Ion Pribeagu

Sursa imaginii: oglindiri.wordpress.com

21 de comentarii:

  1. :))) Super amuzanta poezia, Cristi! Finalul e... fantastic ! Of of... Arvinte Arvinte... :)))
    Ma prapadesc de ras! :)))
    Excelenta postarea ta.
    O duminica minunata in continuare iti doresc, Cristi! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da... Poezia lui Pribeagu este de mare exceptie! :)) O seara placuta, Stefania!

      Ștergere
    2. Aceasta e poezia lui Ion Minulescu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Ștergere
    3. @Anonim: Informeaza-te mai bine. Autorul poeziei este Isac Lazarovici care a scris-o sub pseudonimul literar Ion Pribeagu.
      De ce folosesti atatea semne de exclamare?

      Ștergere
  2. Concluzia este: ceea ce biserica considera pacat, este de fapt un dar de la Dumnezeu si nu poate fi oprit nici sub amenintarea cu moartea..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Rodica: Nu intru in discutii cu subiecte religioase... Am postat poezia doar pentru amuzament.

      Ștergere
  3. :))...merge și ca banc! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @kristi: Ion Pribeagu a fost genial. Opera lui a constituit sursa de inspiratie pentru multi... Astfel au aparut numeroase bancuri. :)

      Ștergere
  4. ha ha ha...
    excelenta poezie,am ras si mi le-am imaginat pe frumoasele "interzise" :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Vai de mine! Eu întâmplarea asta am auzit/o prima dată ca banc! Acuma îmi dau seama de la cine a fost sursa de inspirație.

    RăspundețiȘtergere
  6. Haha! Zau de nu incep sa devin fana cu acte in regula a domnului Pribeagu. Umor fin pus in versuri intr-o maniera strasnica. :)
    Saptamana cu soare sa ai, Cristi! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am devenit deja. :)) O saptamana buna si tie, Andreea!

      Ștergere
  7. Haha, smecher Arvinte asta. Dar si popa s-a dovedit a fi cutra, trebuia sa stie el cu cine. Poate voia sa afle si el o "adresa" noua. :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte educativa poezia.... baietii ar trebui sa-si ia notite. :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Este foarte haioasa poezia lui Ion Pribeagu! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare bine ca ti-au placut aceste versuri amuzante scrise de Ion Pribeagu! :)

      Ștergere