sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Perpetuum mobile - Marin Sorescu

Între idealurile oamenilor
Şi realizarea lor
Întotdeauna va exista
O diferenţă de nivel
Mai mare
Decât cea mai înaltă cascadă.

Se poate folosi raţional
Această cădere
De speranţe,
Construindu-se pe ea ceva
Ca o hidrocentrală.

De la energia astfel câştigată,
Chiar dacă n-o să reuşim
Să ne aprindem decât ţigările,
Tot e ceva,
Pentru că, fumând, ne putem gândi serios
La nişte idealuri şi mai grozave.

poezie de Marin Sorescu din Tinereţea lui Don Quijote

PERPETUUM MOBILE


Sursa imagine: BrainDen.com

10 comentarii:

  1. Bine si adevarat mai spune, Sorescu, in poezie, Cristi! Imi place mult poezia, are latura ei optimista!
    Asa suntem cu totii si-asa vor fi vesnic oamenii, ducand o lupta continua pentru existenta si pentru atingerea idealurilor, iar pentru unii, mereu va exista o diferenta de nivel intre cele doua!
    O zi minunata iti doresc, Cristi! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As zice ca pentru majoritatea exista o diferenta de nivel... O zi buna, Stefania! :)

      Ștergere
  2. Marin Sorescu a fost un poet contemporan pe care l-am apreciat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sorescu a gasit farmec in cuvintele obisnuite dar nu orice farmec,el a gasit farmecul ironiei...
    faina poezie,potrivita imagine...

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-e drag Marin Sorescu și îmi pare rău că nu se mai vorbește prea mult despre el, cum nu se mai vorbește despre poeți, în general. Mi-a plăcut că i-am reîntâlnit versurile aici, la tine.
    Duminică plăcută, Cristi !

    RăspundețiȘtergere