luni, 9 aprilie 2012

Ursul și vulpea

Pentru Pink Mondays, ediţia a patra, am ales o fabulă scrisă de Grigore Alexandrescu.

Ursul şi vulpea

„Ce bine au să meargă trebile în pădure,
Pe împăratul tigru când îl vom răsturna
Și noi vom guverna —
Zicea unei vulpi ursul — c-oricine o să jure
Că nu s-a pomenit
Un timp mai fericit.“
— „Și-n ce o să stea oare
Binele acest mare?“
Îl întrebă.
„În toate,
Mai ales în dreptate:
Abuzul, tâlhăria avem să le stârpim,
Și legea criminală s-o îmbunătățim;
Căci pe vinovați tigrul întâi îi judeca
Ș-apoi îi sugruma.“
— „Dar voi ce-o să le faceți?“
— „Noi o să-i sugrumăm
Ș-apoi să-i judecăm.“

Cutare sau cutare,
Care se cred în stare
Lumea a guverna,
Daca din întâmplare
Ar face încercare,
Tot astfel ar urma.


Sursa imaginii: lib.rus.ec

Seria Pink Mondays a început la karmapolice.

18 comentarii:

  1. haha ca bine zici....multumesc pt participare

    RăspundețiȘtergere
  2. sunt mii de fabule concepute pe principii reale si corecte. daca ne-am aminti mai des cateva, am avea o atitudine mai buna si am persevera spre civilizatie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @raul rual: Mie imi plac mult fabulele, sunt foarte actuale. :)

      Ștergere
  3. Amuzanta fabula, Cristi, insa, atat de actuala...
    Imi place foarte mult alegerea ta!
    O seara cat se poate de frumoasa iti doresc, Cristi! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Pe sistemul "Ursul pacalit de vulpe". Seara frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Andrei Răduţu: Nu... Este vorba despre: "Pleaca ai nostri, vin ai nostri". O zi buna! :)

      Ștergere
  5. si mie imi plac fabulele :)
    sunt mereu actuale pentru ca oamenii sunt greuuu de schimbat :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce frumoase şi educative sunt fabulele!Oare de ce nu s-or mai scrie? Eu am scris cateva şi le am pe blog!
    Mi-ai dat o idee: îmi voi face categorie aparte de fabule!

    RăspundețiȘtergere
  7. De cand e lumea si pamantul opozitia spune ca o sa faca lucruri mai bune. Realitatea arata ca arareori s-a intamplat asta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Toti isi dau cu parerea dar intr-un final nu se face nimic si totul merge innainte fara a se schimba nimic si chiar daca se schimba ceva pe noi nu ne ajuta cu nimic din contra....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Alexandra: Pentru ca toti se gandesc numai la ciolan, altceva nu-i intereseaza.

      Ștergere
  9. va rog dati-mi rezumatul la ursul si vulpea

    RăspundețiȘtergere