marți, 13 martie 2012

Despre modă

Sub Francisc al II-lea (1544-1560), bărbaţii găseau că o burtă mare dă un aer de majestate, femeile îşi imaginară că un fund mare produce acelaşi efect. Se confecţionau burţi mari şi funduri mari artificiale şi această modă a durat vreo trei-patru ani. Mai ciudat este faptul că atunci când a început această modă, femeile păreau să nu se mai sinchisească de obraz şi începură să-l ascundă. Purtau un "lup", un fel de mască, şi nu mergeau pe stradă, la plimbare, în vizită sau chiar la biserică decât mascate.
Dictionnaire des gens du monde, II.

Dintr-o greşeală de paginaţie, un model de pălărie feminină a apărut într-un ziar bucureştean cu fundul în sus.
Partea interesantă în această eroare tipografică consta în faptul că, cu greu puteai observa greşeala. Tipograful a fost foarte încurcat. A aşezat clişeul în toate direcţiile. L-a pus şi pe lat. În cele din urmă i s-a părut că poziţia normală a pălăriei este cu vârful în jos.
Deşi a fost la mijloc o simplă eroare, partea curioasă a chestiei este că peste puţin timp un număr de doamne au apărut pe Calea Victoriei cu pălării întoarse... care nu erau de altfel întru nimic mai puţin stranii decât unele pălării dispuse viceversa. Iată încă un mod de a lansa o pălărie nouă de damă.
MIHAIL SEVASTOS, Documente omeneşti.

S-a spus totdeauna că moda e o nebunie; dar, pe alocuri, în secolul nostru nebunia e la modă.
MIHAI CODREANU, Aforisme.

Moda = Una căreia îi eşti fidel schimbând-o.
T. MUŞATESCU, Dicţionarul umoristic al limbii române.


Cum se transformă o maşină în... îmbrăcaminte.

20 de comentarii:

  1. Hai ca`i bun articolul asta:)))Acum..ca io am fundul mare,bine ca am citit articolul,trebuie sa il fac si pe iubitul meu cu un burtoi mare...si sa ii zic ca asa`i moda:))))

    RăspundețiȘtergere
  2. moda a fost si a ramas ceva ravanit,iubit,detestat dar fara de care am fi usor anosti:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @pandhora: Au grija creatorii de moda sa nu fim anosti. :)

      Ștergere
  3. tare articolul...apropo de asta.ceva amuzant despre moda barbatilor:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ktalinoo: Moda poate fi oricand si o sursa de amuzament. :)

      Ștergere
  4. E la modă să se facă glume pe seama modei, dar cel mai nostim e când băieții vorbesc mai mult despre ea :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @B.D.: Unii vorbesc, altii scriu... Fiecare dupa posibilitati. :))

      Ștergere
  5. Toate articolele despre modă și despre look ne învață, în fond, un singur lucru sănătos: să fim noi înșine !

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut, ai dori sa facem link exchange?
    blogul meu: http://fabianblog.info

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce m-am amuzat citid postarea ta, Cristi... Moda asta... Imi si imaginam cum aratau oamenii pe strada in acele perioade...

    Niciodata n-am fost in pas cu moda, intotdeauna am considerat ca e la moda, ceea ce imi vine mie bine si ma aranjeaza...

    O seara minunata iti doresc, Cristi! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Stefania: Pentru amuzament am selectat fragmentele... O seara placuta! :)

      Ștergere
  8. Îmi place mult ultimul citat, cred că e cel mai apropiat de adevăr...

    RăspundețiȘtergere