joi, 13 octombrie 2011

În Milano se construiește prima pădure verticală din lume



Bosco Verticale este un turn care își propune să rezolve problema lipsei de vegetație din marile orașe. Clădirea de 27 de etaje servește ca spațiu de locuit, dar și ca un mod de a produce, recupera și recicla energie. Arborii vor fi plantați pe balconul fiecărui apartament cu scopul de produce oxigen și de a feri interiorul camerelor de poluare căldură excesivă.

Ideea după care funcționează marile orașe e cât se poate de simplă: atunci când spațiul lipsește, dezvoltarea continuă pe verticală. Arhitectul Stefano Boeri a mers pe același principiu în momentul în care a proiectat Bosco Verticale, o clădire pe care o consideră absolut necesară în evoluția metropolelor moderne și mai ales a orașului Milano, unul dintre cele mai poluate din Europa.



În cazul în care apartamentele ar fi fost construite pe pământ, ca locuințe individuale, cartierul s-ar fi întins pe 50.000 mp de pământ, cu o adiție de 10.000 mp dedicată copacilor. Dar dincolo de economia de spațiu, Bosco Verticale funcționează ca un centru de reciclare plantat chiar în mijlocul orașului. Vegetația oferă umbră pe timpul verii, ferind în același timp apartamentele de particulele de praf din aer și reducând nivelul de poluare fonică. Irigarea copacilor se va face prin reciclarea apei menajere, sistemele eoliene și fotovoltaice contribuind la auto-susținerea clădirii din punct de vedere al energiei.



Idei similare au mai existat și în trecut, dar abia recent orașe precum Valencia, Londra, Tokyo sau New York au început dezvoltarea unor clădiri care să încorporeze plantele în structura lor. Fără dubiu, rezultate asemănătoare pot fi obținute și în urma aplicării unei arhitecturi verzi, fără plantarea unei singur copac. Stefano Boeri își dorește însă promovarea un concept de arhitectură vie care se leagă în primul rând de modul în care orașul „se comportă“ cu cetățenii. Proiectul său pentru Milano ilustrat și în volumul „Biomilano“ conține șase puncte, ideea pădurii verticale fiind doar una dintre ele. Mai multe detalii puteți afla pe site-ul oficial al arhitectului.
Sursa: stylereport.ro

17 comentarii:

  1. mi-ar placea o astfel d egradina si prin orasele noastre;

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce misto!:) Ar fi misto sa stau intr-unul din apartamentele alea:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ideea este ceva mai veche, există proiecte făcute de australieni, britanici şi mi se pare şi de nordici.
    Nu mai ţin minte exact pe unde am citit, dar obişnuiesc să urmăresc un site al unor arhitecţi, ţi-l recomand:
    http://www.homedesignfind.com/
    O seară plăcută îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc pentru recomandare. O seara placuta si tie!

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesant, trebuie sa recunosc asta, frumos cu atata verde. La urma urmei e ok sa te trezesti dimineata cu nasul direct in copac, sa zic asa.

    RăspundețiȘtergere
  6. Shayna, sunt curios daca o sa aiba succes.

    RăspundețiȘtergere
  7. Superb ! Eu zic sa puna pomi fructiferi ! Iesi dimineata si iei o caisa din balcon !

    RăspundețiȘtergere
  8. Si asta e posibil. Eu prefer merele! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Grădinile astea arată senzaţional! Mi-ar plăcea să avem şi noi aşa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  10. Geniala idee. Tare, tare mult mi-ar placea sa locuiesc si eu intr-un astfel de blog.
    Cu toate ca, unde eu locuiesc acum, panorama ce mi se infatiseaza in fata ferestrei de la living, e padurea, e adevarat, e mica si e doar la cativa metri, poate sub 100, de casa mea si imi creaza o priveliste uimitoare.

    O seara minunata iti doresc Cristi ! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Inseamna ca esti norocoasa daca ai o asemenea priveliste. Chiar ai vrea sa locuiesti intr-un blog? Glumesc. :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Da, Cristi as spune ca sunt si putin putin norocoasa.
    Dar mi-ar placea sa locuiesc intr-un blog, dar sa am vecini buni. ;) :)

    RăspundețiȘtergere
  13. La noi n-au fost in stare sa intretina "prima gradina verticala din Romania" - Arca Verde care se afla pe Bulevardul Unirii, in fata Bibliotecii Nationale :(

    RăspundețiȘtergere